Anxoves Maisor compra les primeres tones d’anxova de Getaria

Com a part d´una primera partida, que es podrà gaudir cap a finals de 2011, Anchoas Maisor comença a elaborar les seves anxoves de Getaria en oli d´oliva.

Anchoas de Getaria entrando en la fábrica de Anchoas Maisor

Anxoves de Getaria entrant a la fàbrica d’Anxoves Maisor

Per Anchoas Maisor, aquest segon any de campanya recentment inaugurat ha partit amb molt bon peu. Després de les generoses captures prèvies a la costanera, l’anxova que ha arribat al port de Getaria ha anat millorant en mida i la qualitat continua sent excel·lent.

Els llargs 4 anys de veda de l’espècie engraulis encrasicholus (anxova del Cantàbric) i patida durament pels pescadors bascos, ha permès generoses captures en aquests 2 darrers anys de costanera, augurant bones perspectives fins a finals de campanya, el juny d’aquest any.

“El començament oficial de la campanya ha portat una anxova de bona mida i excel·lent qualitat. Les captures han millorat en quantitat i qualitat, per la qual cosa s’espera una campanya 2011”, assenyala Sorkunde Iribar, Administradora d’Anxoves Maisor.

Les primeres tones adquirides a les subhastes de la llotja de Getaria ja han entrat a fàbrica per començar el procés de salaó. Després d’un mínim de 6 mesos de romandre en barrils amb sal, i després d’assolir el punt òptim de maduració, “començarem el procés de neteja, filetejat i envasat en oli d’oliva al nostre obrador del port de Getaria. Complint el nostre procés tradicional, que es caracteritza per la cuidada elaboració i neteja de cada filet, garantim un gust i una textura inigualables, que sumat a les característiques de l’anxova d’aquest any, donarà com a resultat un producte de la més alta qualitat”, afirma Sorkunde Iribar.

“Cap a finals del 2011 ja tindrem a la venda a les nostres botigues del port de Getaria i Orio l’anxova de la present costanera. Als nostres clients de fora de la província de Guipúscoa els garantim la venda, de forma simultània al llançament a les botigues físiques, a la nostra botiga online a maisor.com, i en 24 hores podran gaudir de les bondats de les Anxoves de Getaria Maisor. ”

Amb més d’11 anys d’experiència al sector de la semiconserva d’anxova del Cantàbric, Anchoas Maisor s’ha convertit en referència al mercat per qualitat, neteja del filet, textura i sabor inigualables. El seitó i el verdel en vinagre, són productes que completen el catàleg que ofereixen, i pels quals han guanyat un reconegut prestigi al mercat local i nacional.

Les instal·lacions d’Anchoas Maisor compten amb un obrador on s’elaboren les semiconserves i una botiga contigua,  on es poden trobar els diferents formats d’anxoves, a més de els productes més típics de la gastronomia basca. La botiga és d’interès turístic en permetre que els clients vegin el procés d’elaboració en directe mitjançant les finestres que la comuniquen amb l’obrador.

Contacto:
info@maisor.com

MAISOR – L’experiència del Cantàbric (abans ITSASMENDI gutiziak) és una empresa de MAISOR Kontserbak, S.L., especialitzada en l’elaboració i
comercialització de semiconserves a partir del peix més fresc de temporada. MAISOR – L’experiència del Cantàbric està compromesa amb la qualitat del producte i l’elaboració artesanal, segons els costums tradicionals.